مدرسه اجتماعی گراف
موثرترین راه برای مدیریت موفقیت آمیز تغییر، ایجاد آن است. (پیتر دراکر)
اگرچه فعالیت در بخش اجتماعی غالباً با دعوت قلبی و نگاه نیک اندیشانه افراد آغاز میشود، اما تحقق ماموریتی که تشکلهای مردمی دنبال میکنند، مهارت، دانش و منابع گستردهای را طلب میکند. در طول سالهای متمادی همکاری و همراهی با تشکلهای مردمی در کشور، دریافتهایم که این نهادها با چالشهای متنوعی در سطوح مختلف اعم از مدیریت، جذب منابع، ارائه خدمات و … مواجه هستند.
از سویی دیگر بررسی تجربیات کشورهای توسعه یافته در بخش اجتماعی نشان میدهد که حرفهایسازی این بخش بدون وجود پشتوانههای علمی و دانشی عملاً امکانپذیر نیست. امروزه در بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا، دورههای آموزشی تخصصی مرتبط با تشکلهای مردمی اعم از موسسات خیریه، سمنها، بنیادها و … ارائه میشود. علاوه بر این مدارس و آکادمیهای تخصصی نیز در کشورهای مختلف دنیا به منظور حل چالشهای دانشی و مهارتی تشکلهای مردمی شکل گرفتهاند و به ارائه مفاهیم تخصصی در این عرصه میپردازند.
برای حل چالشهای ذکر شده و رشد و توانمندسازی فعالان عرصه اجتماعی، ایده تاسیس مدرسه اجتماعی گراف در سال 1399 شکل گرفت. بر این اساس در طول این سالها تلاش کردیم تا مبتنی بر متون علمی به روز دنیا، با بهرهگیری از تجارب و درسآموزههای نهادهای موفق داخلی و خارجی به ارائه خدمات مختلف توانمندسازی در عرصه فعالیت اجتماعی بپردازیم.
ما در گراف بر آنیم تا با ارائه طیف وسیعی از برنامههای با کیفیت و مبتنی بر نیازهای فعالان اجتماعی اعم از تشکلها، افراد و سایر کنشگران این عرصه به اعتلای بخش اجتماعی کشور کمک کنیم.