راههای تازه درآمدزایی برای خیریههای کوچک
این روزها با توجه به بحرانهای موجود در سراسر جهان، بنیادها و مؤسسات خیریه کوچک، میتوانند نقش مفید و مؤثری را، بهخصوص در مناطق روستایی و دورافتاده با جمعآوری کمکهای خیرین در کمکرسانی به نیازمندان، ایفا نمایند. پرسشی که در این بخش ممکن است ذهن را به خود مشغول نماید این است که این خیریههای کوچک، چگونه میتوانند درآمد خود را افزایش دهند تا در این مسیر اثربخشتر عمل کنند؟
اگر به خواندن این مطلب ادامه دهید، با راهکارهایی آشنا خواهید شد که از طریق آنها میتوانید درآمد مورد نیاز خیریه خود را افزایش دهید و به قشر وسیعتری از نیازمندان جامعه کمکرسانی کنید.
با شناسایی هر چه بیشتر و بهتر افراد، روابط خود را ارتقا دهید
با معتمدین، حامیان ردهبالا و سایر افراد زیربط خود، جلساتی را برگزار کنید تا ببینید که آیا افراد بانفوذ، شرکتها یا سرمایهدارانی را میشناسند که بتوان از طریق همکاری با آنها درآمد خیریه را افزایش داد؟
با دستیابی به روابط منظم، درآمد خیریه خود را افزایش دهید
افراد کلیدی را از میان سازمانهای خیریه همکار، شرکتها و سایر سرمایهگذاران بازشناسید و آنها را در یک فهرست قرار دهید. میتوانید یک کمیته جمعآوری کمکهای مالی جهت توسعه این روند ایجاد کنید و بهطور فعال، شبکه نفوذ خود را افزایش داده و سرمایهگذاران جدید را، بازشناسید.
حمایت خود را از خیرین و حامیان مؤسسه خود افزایش دهید و آنها را بیشتر و بیشتر به سمت خود جذب کنید
خیرین و حامیان قدیمی مؤسسه شما، پیش از این نشان دادهاند که به همکاری و مشارکت با شما تمایل دارند بسیاری از آنها، احتمالاً به شبکههای مفیدی از مخاطبان، دسترسی دارند، که میتوانند به ارتقا درآمد خیریه شما کمک کنند. میتوانید آنها را از روند کار خیریه خود آگاه سازید و بیشتر و بیشتر به سمت خود جذب کنید.
به یاد داشتهباشید که خیرین فعلی مرتبط با شما، همین حالا هم، به زمینه کاری شما علاقهمندند و بنابراین، تأیید عملکرد شما از سوی آنها امتیاز بزرگی برایتان بهشمار میرود و همچنین میتوانند خیریه شما را به مخاطبان خود توصیه کنند.
با تشکیل جلسات رو در رو با مخاطبان خود، آنها را در فعالیتهای مربوطه درگیر سازید
رویداد برگزار کنید و افراد علاقهمند را به این رویدادها دعوت کنید. از این طریق، مخاطبان خود را رو در رو ملاقات کنید، آنها را بهتر بشناسید و بدانید که به چه طریق علاقهمندند تا با شما همکاری کنند.
اگر قرار نیست که برخی خیرین به سمت شما جذب شوند، شما با رفتن به سمت آنها سعی کنید آنها را به سمت بنیاد خیریه خود جذب کنید
اگر رویدادی برای اجرا ندارید یا فکر میکنید این رویدادها برای افراد مورد نظر شما، جذابیت چندانی ندارد، راههای دیگری را امتحان کنید. مثلاً گروههای تجاری محلی را مدنظر قرار دهید یا در رویدادهای برگزار شده توسط سایر شرکتها و افراد زیربط، همکاری کنید و با مدیرعامل و افراد ردهبالای این سازمانها، جلسه بگذارید.
سرمایهگذاران تازه را جذب کرده و آنها را در چشمانداز هدف خود درگیر سازید
برای انجام این کار میتوانید در روند انجام تحقیقات خود به سراغ وبسایت سازمانهای خیریه همکار بروید و با بنیانگذاران آنها آشنا شوید . اینها همان افراد معتمدی هستند که با نوع کار شما آشنایی دارند. جستجوی خود را ادامه دهید تا بتوانید در این جریان، بنیادهای مورد اعتماد خود را هم، پیدا کنید
از سایر خیریههای همکار بخواهید بهصورت آنلاین برای خیریه شما سرمایهگذار پیدا کنند
طیف گستردهای از پلتفرمهای آنلاین وجود دارد که خیریهها را با حامیان، کسبوکارها و خیرینی که ممکن است تمایل به همکاری با خیریه شما داشتهباشند، مرتبط میسازند.
با استفاده از فهرستهای موجود، سرمایهگذاران تازه را بیابید
این روزها معمولاً، افراد فعال در خیریهها درگیر کارهای مختلف هستند و کسی نمیتواند آنطور که باید و شاید روی مسائل مالی و جذب سرمایه تمرکز کند بنابراین، جذب سرمایهگذاران گاهی به مهارتها و تکنیکهای خاصی نیاز دارد که البته برخی سایتها و پلتفرمها با قراردادن فهرست کلی در وبسایت خود، شامل بیش از ۱۵۰سرمایهگذار و هزینههای اصلی شرکتی مربوط به آنها و سایر اطلاعات مربوطه، این کار را برای شما سادهتر میسازند و هر فرم یا اطلاعاتی را که بخواهید، میتوانید بهراحتی از این سایتها، دانلود کنید.
ایدهها و اطلاعات خود را در ارتباط با منابع مالی بهروز کنید
با ثبتنام در بولتنها و خبرنامهها، بهراحتی میتوانید به گروههای خیریه و رسانههای اجتماعی بپیوندید که اعضای آنها، تمایل به شرکت در فعالیتهای خیریه دارند.
از دیدگاه شما، کدام یک از این راهکارها میتواند در افزایش درآمد خیریههای کوچک، مفیدتر واقع شود؟
دیدگاهتان را بنویسید