کسبوکار اجتماعی، عنوانی است که نخستین بار توسط پروفسور محمد یونس، اقتصاددان بنگلادشی و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۶، به کار گرفته شد. کسب و کار اجتماعی، کسب و کاری است که هدف اصلی آن، حل مسائل اجتماعی نظیر فقر، اعتیاد، بیکاری، طلاق، مشکلات فرهنگی، مشکلات محیط زیستی و … تعریف میشود. اما آیا در ایران کسب و کارهای اجتماعی فعال هستند؟ در این بخش چقدر توسعه یافتهایم و چه میزان نیاز به رشد و پیشرفت داریم؟ در گفتگوی این هفته گرای اجتماعی ایران بنا داریم تا به بررسی وضعیت کسب و کارهای اجتماعی در ایران بپردازیم.