هر سازمانی به یک رهبر نیاز دارد. در اکثر مدلهای حاکمیت غیرانتفاعی، نقش مدیر اجرایی بالاترین جایگاه در یک سازمان است. آنها توسط هیئت مدیره منصوب میشوند و مسئول مدیریت فعالیتهای روزانه سازمان و هدایت سازمان غیرانتفاعی برای رسیدن به مأموریت و چشمانداز خود هستند. برای این منظور آنها باید ترکیب مناسبی از ابزارها و منابع را برای اجرای مؤثر برنامهها تعیین کنند. در یک سازمان غیرانتفاعی کلیه مسئولیتهای رهبری، برنامهنویسی، تأمین مالی، حسابرسیهای مالی و تشکیل پرونده مالیاتی زیر نظر مدیر اجرایی اتفاق میافتد. مدرسه اجتماعی گراف قصد دارد در این دوره آموزشی، آنچه را که برای تبدیل شدن به یک مدیر اجرایی موفق لازم است و مسیرهای رایجی که می توانید برای پیشرفت شغلی خود طی کنید، در اختیار متقاضیان قرار دهد.
مخاطبین دوره: | سیاستگذاران و مدیران نهادهای دولتی و حاکمیتی بخش اجتماعی |
---|---|
حداقل شرایط ورود به دوره: | مدرک کارشناسی به همراه حداقل ۳ سال تجربه مدیریتی، پذیرش در مصاحبه ورودی دوره |
شیوه برگزاری دوره: | حضوری |
نوع دوره: | پاره وقت |
طول دوره: | 5 ماه حداقل و 7 ماه حداکثر |
تعداد ساعت کل دوره: | 80 ساعت آموزش حضوری و 80 ساعت یادگیری خودخوان توسط دانشپذیر |
زمانهای برگزاری دوره: | روزهای پنج شنبه از ساعت 9 الی 13 |
مرکز اعطا کننده گواهینامه: | مدرسه اجتماعی گراف |
تقسیمبندی دقیق نهاد حکمرانی چیست؟ انواع سازمانهای بخش اجتماعی کدامند؟ مزیتهای بخش اجتماعی نسبت به بخش دولتی و خصوصی چیست؟ شاخصهای توسعه یافتگی بخش اجتماعی کدامند؟
رهبری در تشکلهای مردمی چه تفاوتی با بخش خصوصی دارد؟ رهبری رویایی چیست؟ نقش اخلاق در رهبری چیست؟ چگونه میتوان به یک رهبر موفق و مؤثر در بخش اجتماعی تبدیل شد؟
در این سرفصل به این موضوع پرداخته میشود که چگونه تشکلهای مردمی میتوانند یک پایگاه داوطلبانه قوی ایجاد و حفظ کنند.
آموزش ارتباط بین بودجهریزی استراتژیک و بودجهریزی تاکتیکی و همچنین نحوه استفاده سازمانها از تکنیکهای مختلف بودجهبندی برای رسیدگی به چالشهای عملیاتی
مقدمهای بر جذب سرمایه با تأکید بر مسائل اساسی. تسلط به مبانی انواع تکنیکهای جمعآوری کمک مالی و اهمیت روابط اهداکنندگان
مانند دنیای انتفاعی، بازاریابی غیرانتفاعی شامل تبلیغات، روابط عمومی و مدیریت ارتباط با مشتری است. بیاموزید که چگونه سازمانهای غیرانتفاعی از بازاریابی برای تبلیغ مأموریت خود و جمعآوری کمکهای مالی و زمانی استفاده میکنند.
راهنمای مراحل نوشتن درخواست کمک هزینه، آشنایی با بهترین شیوههای نوشتن کمک هزینه و ابزارها و تکنیکهای مورد استفاده برای نوشتن پروپوزال
حتی اگر سازمانهای غیرانتفاعی نگران حداکثر کردن سود نیستند، آنها نیز میتوانند از دنبال کردن یک استراتژی سود ببرند. این سرفصل به غیرانتفاعیها کمک میکند تا اصول استراتژی را در یک زمینه غیرانتفاعی بشناسند و بیاموزند که چگونه بودجهها با برنامهریزی استراتژیک ارتباط متقابل دارند و نیاز به برنامهریزی احتمالی را تشخیص دهند. درک و بکارگیری استراتژیها برای استخدام، مدیریت، توسعه و حفظ داوطلبان و اعضای هیئت مدیره
ما در گراف بر آنیم تا با ارائه طیف وسیعی از برنامههای با کیفیت و مبتنی بر نیازهای فعالان اجتماعی اعم از تشکلها، افراد و سایر کنشگران این عرصه به اعتلای بخش اجتماعی کشور کمک کنیم.
ما در گراف بر آنیم تا با ارائه طیف وسیعی از برنامههای با کیفیت و مبتنی بر نیازهای فعالان اجتماعی اعم از تشکلها، افراد و سایر کنشگران این عرصه به اعتلای بخش اجتماعی کشور کمک کنیم.
ما در گراف بر آنیم تا با ارائه طیف وسیعی از برنامههای با کیفیت و مبتنی بر نیازهای فعالان اجتماعی اعم از تشکلها، افراد و سایر کنشگران این عرصه به اعتلای بخش اجتماعی کشور کمک کنیم.